peugeot_3008_1605styp_215_jpg

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Maak online een afspraak! Vul eenvoudigweg ons formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Lees meer

PCA nieuws 05 04 2019 foto1a

Thijs van der Zanden (37), oprichter van uitgeverij Citrovisie, publiceert een schitterend boek over de Citroën XM, die dit jaar zijn 30e verjaardag viert. Het is de meest recente uiting van zijn diepgewortelde liefde voor het merk.

22 03 2019 1
De geheel nieuwe DS 3 Crossback is gearriveerd. Het is een in alle opzichten hoogst bijzondere auto - zoals ook van het merk DS mocht worden verwacht. Marion David, product directeur van het merk, legt uit wat voor auto het is.

22 03 2019 2

Na de DS 7 Crossback, die indruk maakt met zijn bijzondere styling, materiaalgebruik en comfort, verschijnt nu ook de kleinere DS 3 Crossback als het tweede geheel eigen model van DS. Het is een cross-over voor het B-segment, gebouwd op het onderstel dat straks ook voor de nieuwe Peugeot 208 wordt toegepast. Hij verschijnt met benzine- en dieselmotoren en ook als een 100 procent elektrische versie, E-Tense genaamd.

22 03 2019 3

Marion David, Product Director voor DS, haalt drie speerpunten van de nieuweling naar voren. “Ten eerste de avantgardistische styling. Het is een cross-over die niemand onberoerd kan laten. Wij vinden hem krachtig en sculpturaal; hij maakt op zijn grote wielen een zelfverzekerde indruk. Als tweede noem ik het rijplezier. Niet alleen het sturen, maar ook het plezier van onderweg zijn in een heel bijzondere en opvallende auto.” Het derde punt dat Marion David naar voren brengt, is de exclusieve technologie. “Hij verzet de bakens in zijn segment!”

22 03 2019 4

Op de vraag of deze DS 3 Crossback de vervanger is van de DS 3, zegt zij: “Hoewel we de kenmerkende haaienvin opzij hebben overgenomen van de DS 3, is de nieuwe Crossback toch een heel andere auto. De DS 3 is een driedeurs hatchback, de nieuwe DS 3 Crossback is een vijfdeurs cross-over die bovendien flink wat langer en hoger is. De auto’s hebben elk hun eigen gebruiksdoel. De DS 3 verdwijnt trouwens niet van het toneel, maar blijft leverbaar, zij het als een speciale editie.”

22 03 2019 5

Volgens Marion David gaat de DS 3 Crossback de harten stelen van “mensen die veel waarde hechten aan exclusiviteit en hightech. Dat is ook naar voren gekomen nadat de DS 7 Crossback op de markt was gebracht. Dat model is nu de nummer 1 in zijn klasse op de Franse markt.”

22 03 2019 6

Waarin onderscheidt de DS 3 Crossback zich van vergelijkbare auto’s op de markt? “Behalve de styling is dat zijn technologische niveau, dat op eenzame hoogte staat. Denk aan de deurgrepen die naar buiten komen en anders glad in de carrosserie zijn weggewerkt, de geheel digitale cockpit en alle rijhulpsystemen. Er zijn ook matrix-ledlampen, waarmee je grootlicht kunt gebruiken zonderen anderen te verblinden.

22 03 2019 7

De DS 3 Crossback komt ook als de elektrische E-Tense. Bij voorbaat een succes? “Het is wat te vroeg om die vraag te beantwoorden, mede doorat die versie pas eind van dit jaar beschikbaar komt. Maar we bereiden ons goed voor, wetende dat hij in een populair en snel groeiend marktsegment zal uitkomen.”

22 03 2019 8

De DS 3 Crossback heeft met een 1,2-liter driecilinder turbomotor met 100 pk (met een 6-bak) of met 130 of 155 pk (8-traps automaat), voor prijzen vanaf € 30.190. De 1.5 BlueHDi met 100 of 130 pk is er vanaf € 37.690. De E-Tense wordt later aan het gamma toegevoegd.

 

 

FOTO rechten:
De gebruikte foto's worden reeds gebruikt op het internet (en facebook) en zijn naar onze mening rechtenvrij. Wanneer de rechtmatige eigenaar – bewijsbaar-  aangeeft dat de betreffende foto’s niet zomaar gebruikt kunnen worden, verwachten wij een prompte reactie, zodat we dit adequaat kunnen oplossen.

07 02 2018 1 Citroën viert dit jaar de 70e verjaardag van de iconische 2CV. Daaraan konden en wilden wij als PCA Dealers natuurlijk zomaar voorbijgaan. Maar ja… wat moet je nog zeggen over één van de meest besprokene auto’s van de afgelopen eeuw? Nou, genoeg!

07 02 2018 2

Zeventig jaar en nog springlevend. Sterk nog, de gouwe ouwe Eend is onsterfelijk. Dat heb je nu eenmaal met een unieke auto, waarvan het concept onvergelijkbaar is met dat van andere auto’s en die nog steeds wordt gezien als een toonbeeld van toegepaste innovatie en creativiteit. Geen ander model zit zo clever in elkaar als de 2CV, die het klaarspeelde om een heel gezin - of de spreekwoordelijke boer met zijn kist aardappelen en een doos eieren op de achterbank - zo comfortabel en tegen zo weinig kosten mobiel te maken.

07 02 2018 3

Voor lokaal verkeer
Citroën introduceerde met de 2CV in 1948, op de Salon van Parijs, precies de auto die Frankrijk in de naoorlogse jaren zo goed kon gebruiken. Het publiek was met stomheid geslagen, vond de 2CV maar lelijk en veel te traag - wat hij met een motorvermogen van aanvankelijk 9 pk (!) natuurlijk ook was. Maar ja, Citroën had hem ontwikkeld voor lokaal verkeer en vond een topsnelheid van 60 km/h daarvoor genoeg. Hoe dan ook, meer dan 26 pk zou het onverwoestbare tweecilinder boxermotortje, met onderhoudsvrije luchtkoeling, nooit gaan leveren. De Eend kon er in elk geval de snelweg mee op.

07 02 2018 4

Bewondering
Naast de hoon was er bewondering. De 2CV was goedkoop, licht, zuinig, ruim, flexibel in te delen, lag als een blok op de weg, had weinig onderhoud nodig en bood ongekend comfort door zijn lange, soepele veerwegen en zacht verende stoelen. Al tijdens de autosalon stroomden de orders massaal binnen, als bewijs dat de briljante ontwerper André Lefebvre en zijn team raak hadden geschoten. De 2CV werd de auto voor iedereen. Ondernemers haakten nog sterker aan bij de 2CV nadat de extra ruime en praktische bestel-versie aan het gamma werd toegevoegd.

07 02 2018 5

Gezochte klassieker
De 2CV zou maar liefst 42 jaar in productie blijven; bij het bereiken van de finish in 1990 stond de teller op maar liefst 5,1 miljoen exemplaren. Ondanks dat enorme aantal is de 2CV inmiddels een gezochte klassieker geworden, waarvoor grif hoge tot zeer hoge prijzen worden betaald; 10 tot 20 mille is helemaal niet bijzonder meer. Inderdaad, veel meer dan deze auto, die in alles betaalbaar wilde zijn, ooit nieuw heeft gekost. Het kan verkeren, in de autowereld.

07 02 2018 6

Rétromobile
De 2CV staat centraal op de Citroën-stand op de schitterende klassiekerbeurs Rétromobile in Parijs, die tot en met zondag 11 februari wordt gehouden. Daar viert het merk bovendien de 50e verjaardag van de niet minder legendarische Méhari. Klik hier voor meer info.

Actueel

Aangesloten

bovag-aangesloten-zijbalk

logo liggend hetautoservicenetwerk


tijkorte

Brandlichterweg 1, 7591AN Denekamp
Tel: 0541-351495

info@autobedrijftijkorte.nl

staticmap

Social Media

Volg ons ook op Facebook

  icon-facebook

PCA: Gewoon Goed!

Lees meer

Waarom PCA?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.

pca-airco-ventilatie

pca-voordelig-veilig